
dinsdag, augustus 27, 2002
In verband met de nieuwtjes over Gaza gisteren en vandaag op deze site:
Eva Ludemann wilde na haar studie geschiedenis wat meer van de wereld zien. Ze meldde zich aan bij Amnesty International, en vertrok als stagiaire naar Gazastad. Daar hielp ze met het opzetten van het Amnesty-kantoor. Na een jaar besloot ze te blijven en ging als journalist aan het werk, vooral om het Israëlisch/Palestijnse conflict van de ‘andere kant’ te laten zien. Zij schreef daar het boek We blazen uw auto even op. Onlangs las ze eruit voor op Radio 1.
Luister hier naar het eerste fragment uit We blazen uw auto even op.
Luister hier naar fragment 2
Luister hier naar fragment 3
Luister hier naar fragment 4
Eva Ludemann is vanavond om 20.00 te gast in Studio NL op BVN-TV. Herhalingen morgen om 02.00, 08.00 en 13.00.
En verder was in De Ochtenden (Radio 1):
De fascinatie van Ad van Denderen, fotograaf voor Vrij Nederland, voor het Franse opvangkamp van het Rode Kruis in Sangatte bij de Kanaaltunnel. Asielzoekers proberen van daar uit naar Engeland te komen. Met een Franse fotograaf was Van Denderen de enige die in het kamp mocht fotograferen.
Eva Ludemann wilde na haar studie geschiedenis wat meer van de wereld zien. Ze meldde zich aan bij Amnesty International, en vertrok als stagiaire naar Gazastad. Daar hielp ze met het opzetten van het Amnesty-kantoor. Na een jaar besloot ze te blijven en ging als journalist aan het werk, vooral om het Israëlisch/Palestijnse conflict van de ‘andere kant’ te laten zien. Zij schreef daar het boek We blazen uw auto even op. Onlangs las ze eruit voor op Radio 1.
Luister hier naar het eerste fragment uit We blazen uw auto even op.
Luister hier naar fragment 2
Luister hier naar fragment 3
Luister hier naar fragment 4
Eva Ludemann is vanavond om 20.00 te gast in Studio NL op BVN-TV. Herhalingen morgen om 02.00, 08.00 en 13.00.
En verder was in De Ochtenden (Radio 1):
De fascinatie van Ad van Denderen, fotograaf voor Vrij Nederland, voor het Franse opvangkamp van het Rode Kruis in Sangatte bij de Kanaaltunnel. Asielzoekers proberen van daar uit naar Engeland te komen. Met een Franse fotograaf was Van Denderen de enige die in het kamp mocht fotograferen.